مستضعفین تی وی

اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي‏

حجاب، حقّ زنان، حدّ مردان

صفحه اصلی

ایمیل مطالب پروفایل مدیر رهبری پشتیبانی

مذهبی
توحید
مهدویت
معاد
نماز
قرآن
احکام
امر به معروف و نهی از منکر
حجاب
اثر منفی دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج
ازدواج
محرم
نگاه
ابلیس
گناه
نبوت
روزه
خمس
زکات
عاشورا و امام حسین
آیا می دانید ؟
احادیث ، روایات ، داستان
احادیث ناب
روایات ناب
داستان ناب
کتاب و گفتۀ بزرگان
علمی
اجتماعی
حق الناس
رشوه
مطالب جالب
دیگر مطالب
واقعیات جامعه غرب
تاثیر سایتها و فیلمهای غیر اخلاقی
مد و مدگرایی
پزشکی
مشکلات مبتلا به
دانلود
مناجات حاج منصور ارضی
سید مهدی میر داماد
نرم افزار کاربردی موبایل
دانلود سخنرانی
موبایل
کتاب
نرم افزار
کامپیوتر
نرم افزار
کتاب
اخبار
سینما و تلوزیون
رژیم پهلوی
سخنرانی استاد پناهیان


حجاب
حجاب
روزه
نماز
روزه
امر به معروف و نهی از منکر
نگاه حرام
نگاه
اسرار روزه
روزه درمانی
امر به معروف
نهی از منكر
ماه رمضان
امر به معروف و نهی از منكر
شیطان




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 215
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 258
بازدید ماه : 505
بازدید کل : 15970
تعداد مطالب : 285
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


حجاب، حقّ زنان، حدّ مردان

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


حجاب، حقّ زنان، حدّ مردان


چکیده: ما در این فرصت فراهم آمده بنابر ضرورتهایی که در متن بحث به آن خواهیم پرداخت به یکی از شعائر مکتب اسلام، از میان مجموعه شعائری همچون نماز ـ روزه ـ حج ـ حجاب و خمس … خواهیم پرداخت، ابتدا به این پرسش می پردازیم که در بین شعائر و رفتارهای دینی بر شمرده، کدام شعار است که می تواند به صورت فوری و فراگیر، نه فقط انتخاب یک فرد را که سمت و سوی خاص یک نظام فرهنگی ـ سیاسی را در جامعه نشان دهد؟ تصور کنید مثلاً جهانگردی، به کشور ما بیاید، آیا در بدو ورود این نماز و روزه و خمس و زکات است که می تواند نوع نظام فرهنگی ـ سیاسی حاکم را نشان دهد یا حجاب زنان؟ پس زنان با نوع حضور و حجابشان هم منش حکومت را نشان می دهند و هم کنش اعتقادی و التزامی شهروندان را، در واقع نوع پوشش و حضور اجتماعی زنان به هر تازه واردی یک شناخت اجمالی می دهد که البته این شناخت اجمالی با ورود به لایه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور می تواند تصدیق یا تکذیب شود، حال که نوع پوشش زنان به یک مؤلفة جامعه شناختی تبدیل شده است لازم می نماید که تأمل خاص تری بر روی آن داشته باشیم.
نویسنده: مهری سویزی

کلمه های کلیدی:
• حجاب
• حقوق زنان

مکاتب بدون شعائر در جامعه ها حضور ندارند و شعائر نیز بدون مکاتب، حیات... شعائر به منزله شاخ و برگی هستند که ریشه در مکاتب دارند و به میزان بهره مندی مکتبها از حقیقت، آنها نیز برخوردار از حقیقت اند و پیروانشان در وهله اول «توفیق در اعتقاد» و در وهله دوم «تکلیف در اجرا» را می یابند.
ما در این فرصت فراهم آمده بنابر ضرورتهایی که در متن بحث به آن خواهیم پرداخت به یکی از شعائر مکتب اسلام، از میان مجموعه شعائری همچون نماز ـ روزه ـ حج ـ حجاب و خمس … خواهیم پرداخت، ابتدا به این پرسش می پردازیم که در بین شعائر و رفتارهای دینی بر شمرده، کدام شعار است که می تواند به صورت فوری و فراگیر، نه فقط انتخاب یک فرد را که سمت و سوی خاص یک نظام فرهنگی ـ سیاسی را در جامعه نشان دهد؟ تصور کنید مثلاً جهانگردی، به کشور ما بیاید، آیا در بدو ورود این نماز و روزه و خمس و زکات است که می تواند نوع نظام فرهنگی ـ سیاسی حاکم را نشان دهد یا حجاب زنان؟ پس زنان با نوع حضور و حجابشان هم منش حکومت را نشان می دهند و هم کنش اعتقادی و التزامی شهروندان را، در واقع نوع پوشش و حضور اجتماعی زنان به هر تازه واردی یک شناخت اجمالی می دهد که البته این شناخت اجمالی با ورود به لایه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور می تواند تصدیق یا تکذیب شود، حال که نوع پوشش زنان به یک مؤلفة جامعه شناختی تبدیل شده است لازم می نماید که تأمل خاص تری بر روی آن داشته باشیم.
 


برچسب‌ها: حجاب, حقّ زنان, حدّ مردان , حجاب,
 

پنج شنبه 3 فروردين 1391

 

ادامه مطلب


ریشه یابی جامعه شناختی بی حجابی

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


ریشه یابی جامعه شناختی بی حجابی

حجاب


نویسنده:حسین شرف الدین
خبرگزاری فارس: این نوشتار, از منظری عام و با رویکردی بیشتر جامعه شناختی به شناسایی و تحلیل علل موثر در شکل گیری و بقای این پدیده پرداخته است. در پایان نیز مجموعه ای از سیاست ها و راهکارهای بایسته که اجرای دقیق آنها در کنار سایر تمهیدات بالقوه می تواند از رشد روزافزون این معضل جلوگیری کند،به دست داده شده است.
چکیده: یکی از آسیب های اجتماعی کم و بیش رایج در جامعه ما, مسئله بی حجابی و بدحجابی است. پدیده ای که ظهور هر چند ضعیف آن نیز با توجه به پیشینه فرهنگی, الگوی آموزشی و تربیتی غالب, حساسیت های وجدان جمعی, مراقبت و کنترل افکار عمومی, سیاست های فرهنگی نظام و … بسیار غیر منتظره و مستبعد می نماید. بی شک, این پدیده نیز هم چون سایر پدیده های فرهنگی ـ اجتماعی از علل و عوامل آشکار و پنهان متعددی ناشی شده است.
این نوشتار, از منظری عام و با روی کردی بیشتر جامعه شناختی به شناسایی و تحلیل علل موثر در شکل گیری و بقای این پدیده پرداخته است. در پایان نیز مجموعه ای از سیاست ها و راهکارهای بایسته که اجرای دقیق آنها در کنار سایر تمهیدات بالقوه می تواند از رشد روزافزون این معضل جلوگیری کند و همگان را در خصوص مبارزه ریشه ای با آن حساس سازد; و پژوهشگران را در دست یابی به حقیقت و زوایای بحث یاری رساند; به دست داده شده است.
واژگان کلیدی: الگوی پوشش, هنجار, بی حجابی, کج روی, جامعه پذیری, اشاعه فرهنگی, مدگرایی, کنترل اجتماعی, کارکرد.
 


برچسب‌ها: ریشه یابی جامعه شناختی بی حجابی , حجاب,
 

پنج شنبه 3 فروردين 1391

 

ادامه مطلب


تشبه جالب دختر به گل

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


دختران را به گل می توان تشبیه کرد زیرا وقتیکه زیبایی خود را آشکار نکره و غنچه است کسی با او کار نداشته و جسارتی به او نمی کند .

غنچه

اما موقعی که زیبایی خود را آشکار کرد و از حالت غنچه بیرون آمد هر کس و ناکسی به خود اجازه می دهد که او را چیده و به او آزار برساند .

گل

حالا انتخاب با خود شخص است که مانند غنچه زندگی کند و زیبایی را آشکار نکند تا مورد تهاجم قرار نگیرد  یا مانند گل شود و زیباییش را نشان دهد تا مورد تجاوز قرار گرفته و پرپر شده و زیر دست و پا له شود .

  البته در مثل جای مناقشه نیست ، این تصاویر و تشبیه برای رساندن مفهوم است .  

 

منبع : tohfeyehushyari.LoxBlog.Com


برچسب‌ها: تشبه , تشبه جالب دختر به گل ,
 

چهار شنبه 2 فروردين 1398

 

حجاب در روایات

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


حجاب در روایات

1) رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:&laquo;زنان در خانه به جایی که بر کوچه و بازار اشراف داشته باشند نروند، چرا که نگاه مردان به آنها خیره می&zwnj;شود. به آنان سوره نور را بیاموزید چون در این سوره از تحریم و عقوبت زنا و نیز از اجتناب نگاه به نامحرم سخن به میان آمده است.&raquo;

2) امیرالمومنین علیه السلام در وصیت خود به امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود:&laquo;با پوشش و حجابی که برای همسرانت قرار می&zwnj;دهی، چشم آنان را از هوس و حرام بازمی&zwnj;داری، چرا که حجاب برای آنها ثبات بیشتری به ارمغان می آورد. از خروج بی&zwnj;حساب و بی&zwnj;رویه زنان جلوگیری کن، زیرا مفاسدی دارد؛ و اگر می&zwnj;توانی، کاری کن که همسرانت غیر از تو را نشناسند و با مردان رفت و آمد نداشته باشند...&raquo;

3) ام سلمه می گوید:
روزی من و میمونه خدمت رسول خدا بودیم که ابن مکتوم نابینا آمد. پیامبر به ما دو نفر فرمود چادر به سر کنیم و خود را بپوشانیم. ما گفتیم:&laquo;یا رسول الله، ابن مکتوم که نابیناست و ما را نمی&zwnj;بیند.&raquo;
پیامبر فرمود:&laquo;آیا شما هم کورید و او را نمی بینید؟!&raquo;

4) امام رضا علیه السلام در نامه&zwnj;ای به یکی از یاران خود نوشت:&laquo;نگاه به موی زنان حرام است، چون موجب تحریک و فساد است.&raquo;

منابع:
بحار الانوار، ج 103، باب 61 و 62.
بحار الانوار، ج 104، باب 91.

منبع : b-a-shabestar.blogfa.com


برچسب‌ها: حجاب در روایات , حجاب ,
 

یک شنبه 28 اسفند 1390

 

با عرض سلام و خوش آمد گويي

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


با عرض سلام و خوش آمد گويي

---------------

خدایا خواسته یا نا خواسته عمرم در گذر است ، پس چه خوب است عمرم به نحوی بگذرد که تو راضی باشی و آخرعمرم پشیمان از کارهایم نشوم . 

---------------

  
براي رضايت خدا، واسه اين دوتا دعا يه آمين 

از ته دل بگيد انشاءالله يه روزي تحقق پيدا کنند .

 

  اللّهمَ عَجِّل لِوَليِکَ الفَرَج

 
  اللهمَ اَصلح كُل فاسدٍ مِن امور المسلمين

 
آمينَ يا رب العالمين

 

 *************************

m

 

سلام بر شش ماه اي که آشکارترين دليل

 

حقانيت و مظلوميت امام حسين و يارانش بود.

به راستی چرا به شش ماهه ی بی گناه هم رحم نکردند . 

 

 

 

جمعه 26 اسفند 1398

 

کامل ترین توضیح درباره ی حجاب

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


 استاد پناهيان: خانم محجبه يعني يک خانم مدير؛ و مرد متواضع مديريت زن رو مي پذيره. لذا مردان متکبر اولين دشمن حجاب شما هستند؛ به غرور مرد برمي خوره. مي بينه شما، پوشش داري، شما، داري مديريت مي کني؛ او رو در ارتباط برقرار کردن آدم حساب نمي کني. من مديرم، اينجا من تعيين مي کنم.  


کامل ترین توضیح در باره ی حجاب

حتی کامل تر از کتاب مسئله ی حجاب

البته در مثل جای مناقشه نیست ، این تصویر برای رساندن مفهوم است .

منبع : b-a-shabestar.blogfa.com


 اگر بی حجابی تمدن است، پس حیوانات متمدن ترند.(شهید آیت الله مطهری(ره))

 


برچسب‌ها: کامل ترین توضیح درباره ی حجاب , حجاب , تصویر حجاب,
 

چهار شنبه 24 اسفند 1398

 

کمی تامل کنیم ( پوشیدن چکمه های بلند و...)

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


کمی تامل کنیم ( پوشیدن چکمه های بلند و...) 
 موضوع:  حجاب و عفاف

دوستی از فرنگ برگشته بود ایران. بعد از یکی دو روز رفت تو خیابونای شهر گشتی بزنه و تجدید خاطره کنه. اما یه چیز به شدت اون رو شگفت زده کرده بود: گفت: یعنی این همه زن روسپی تو خیابونای شهر فراوونه ؟! چقدر وضع مملکت خراب شده !

گفتم: اینقدرا هم که تو میگی خراب نیست؛ چرا همچین حرفی میزنی؟

گفت: مثلا این پوتین ها و کفش های پاشنه بلندی که پوشیدن!

گفتم: چه ربطی داره؟

گفت: آخه کفش هایی که این دخترا پوشیدن توی اروپا مخصوص زنای روسپی هستش و این کفش های پاشنه بلند به نوعی معرف کار اونها هست. این پوتین و کفش ها بخاطر ساختاری که دارن منجر به نوعی طرز راه رفتن میشن که چنین تلقی رو در فرد بیننده ایجاد میکنه.
 گفتم: آخه این دخترا که خیلی هاشون چنین نیتی ندارن؛ یا بخاطر زیبایی می پوشن یا بخاطر مد !

گفت: اون مردی که ظاهر این دختر رو میبینه کاری به باطنش نداره و نیت و دل پاک اون دختر براش هیچ اهمیتی نداره. قبل از اینکه صحبتی بین اونا رد و بدل شده باشه، تیپ و ظاهر اون دختر پیام خودش رو رسونده ...! اصلا خود تولید کننده این کفش و پوتین ها کاربری جنسشون رو با اسمی که روش گذاشتن تعیین کردن.

گفتم: مگه این پوتین ها اسم خاصی دارن؟

گفت: f. u. c. k.  me boots

دیگه حرفی برای گفتن نداشتم و سعی کردم بحثو عوض کنم. فقط دلم از این همه بی فکری و  ناآگاهی و البته پاکی دخترای شهر سوخت. پیش خودم گفتم این که فقط یه پوتین خشک و خالیه؛ پس منظور تولید کنندگان این مانتو های تنگ و کوتاه و چسبان و نازک چیه؟ میخوان دخترای مارو به کجا بکشونن؟

 منبع :  روز شمار


برچسب‌ها: چکمه های بلند , کمی تامل کنیم ,
 

چهار شنبه 24 اسفند 1398

 

مطالب گذشته

·

حجاب ارسال در : 1398/11/18 19:15

·

آیامیدانید ...؟ 4 ارسال در : 1398/05/10 20:26

·

آیا در قرآن برای راهپیمایی هم آیه داریم؟ ارسال در : 1398/05/01 16:02

·

دعوت مراجع تقلید برای حضور در راهپیمایی روز قدس ارسال در : 1398/05/01 15:58

·

دو شبکه ماهواره ای فارسی زبان که در شب اربعین سنگ تمام گذاشتند!+ تصاویر ارسال در : 1398/04/29 18:37

·

روابط دختر وپسر از دیدگاه قرآن ارسال در : 1398/04/29 18:31

·

شباهت نظر رهبر انقلاب و پناهیان در مورد فرج و تحول در جهان ارسال در : 1398/04/28 16:50

·

داستان اراده محکم و همت بلند یک دختر ارسال در : 1398/04/23 17:18

·

داستان جالب عابد و سگ ارسال در : 1398/04/23 17:17

·

عشق واقعی... ارسال در : 1398/04/23 17:15

·

حکایت حمایت از حامیان حضرت علی(ع) ارسال در : 1398/04/23 17:09

·

عابد و شیطان ارسال در : 1398/04/23 17:08

·

تمنا ارسال در : 1398/04/23 17:07

·

تلخ ارسال در : 1398/04/23 17:05

·

چهار سخنی که زاهد را تکان داد! ارسال در : 1398/04/23 17:00

·

ماجرای امید بخش ترین آیه قرآن ارسال در : 1398/04/23 16:55

·

شیطان و فرعون ارسال در : 1398/04/23 16:52

·

داستان جالب بهلول و شکستن سر استاد ارسال در : 1398/04/23 16:34

·

حکایت آن درخت ارسال در : 1398/04/23 16:27

·

حدیثی زیبا ارسال در : 1398/04/20 18:16




لطفا برای بهبودی وبلاگ نظر بدهید و اگر مطلبی دارید که مفید است به abdekhodam@yahoo.com ایمیل کنید تا با نام خودتان در وبلاگ درج شود ، با تشکر ، یا علی .



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تحفۀ هوشیاری و آدرس tohfeyehushyari.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








>