آمار
وب سایت:
بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 123
بازدید ماه : 419
بازدید کل : 18322
تعداد مطالب : 285
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1
| |
|
|
نویسنده : یه بنده خدا
|
موضوع :
<-CategoryName-> |
|
1ـ حجاب، ابزاری برای ارتباط قاعده مند زنان و مردان در يک جامعه اسلامی است؛ جامعه ای که می خواهد متکامل شود و به تعالی برسد. هرج و مرج در ارتباطات اجتماعی زن و مرد، با تکامل اجتماعی ـ آنگونه که اسلام تعريف می کند ـ منافات دارد. حجاب، مبلّغِ گسستن از دنيا و پيوند با آخرت است و روابط اجتماعی را مبتنی بر توحيد بنا می نهد نه مبتنی بر هواهای نفسانی. (منظور این است که حجاب به معنای فقهی آن، که برای رفع نیازمندیهای فرد است یک سخن است و حجاب به معنایی که رافع نیازمندیهای تکاملی است، یک سخن دیگر).
2ـ مادی ها در نظام فکری خود جایگاه حجاب را تبیین نمی کنند و آن را غيرعلمی می دانند، بلکه عکس آن (بی حجابی و فحشاء) را تبیین و توجیه می کنند. امروز، حجاب ارزش سیاسی بسیار بالایی دارد. غرب بیدلیل با چادر مقابله و مبارزه نمی کند، بلکه علت این است که غرب به این وسیله با یک اخلاق (اخلاق اسلامی) مبارزه میکند. غرب میداند که اگر نظام ارزشی مردم جهان تغییر کند، آنگاه ابزارهای مدیریت او بیتأثیر میشود و دیگر نمیتواند به استکبار خود ادامه دهد. از اين منظر، حجاب، به معناي طرفداري از اسلام و رفراندم بر عليه اخلاق فاسد استكباري است که برآمده از اخلاق ترويج يافته از سوی انبياء می باشد.
3ـ زن مسلمان زنی است که بايد از ابزار حجاب، برای ترويج دين و شکست استکبار جهانی بهره ببرد. زنی كه در افق ذهني خويش مقابله با استكبار را مد نظر دارد، هرگز حساسيت زيادي به اين كه ـ مثلاً ـ خواهر شوهر يا مادرشوهر و ... در محيط خانواده با او چگونه رفتار ميكنند، نخواهد داشت بلكه مدام در اين فكر است كه استكبار با اسلام چگونه سلوك ميكند و چگونه بايد با آن مقابله کرد؟ پس، براي زن مسلمان خيلي آسان است كه در مواقعي خاصي حتماً با چادر باشد و آن را به عنوان يك نماد اسلامی بپوشد. اين کار، مليگرايي نيست، بلكه به معناي اطاعت از نبي اكرم (ص) و تبليغ نظام اخلاقي اسلام برای عبور از دنياست. برچسبها:
درباره حجاب ,
چادر مشکی , |
|
نویسنده : یه بنده خدا
|
موضوع :
<-CategoryName-> |
|
گزارشی جالب در مورد حجاب خواننده برتر رپ روس!
مدتهاست که زنان با پوشش اسلامی(روسری) در جایجای شهر «قازان»، پایتخت جمهوری تاتارستان (ازجمهوریهای خودمختار کشور روسیه) دیده میشوند. آنها را در مغازهها، دانشگاهها، مترو و در همه خیابانهای شهر میتوان دید.«آلیسا حسیناوا»، خواننده مشهور سابق را در یکی از مکانهای بسیار آرام و دیدنی در مرکز قدیمیو تاریخی قازان، یعنی باغ آرمیتاژ ملاقات نمودیم. او از جهاتی شبیه به دیگر خواهران مسلمان خود که اغلب میکوشند لباسهای سنتی و محلی تاتار بر تن کنند، نیست. ظاهر او با زندگینامه بسیار جالبش تطابق دارد.
این ستاره سابق باشگاه مسکو، در آغاز سال 2000 میلادی با خلاقیت و استعداد خود مورد توجه هنرمندان روسی و اروپایی واقع شد تا جایی که نویسنده معروفی در روسیه به نام «آرتمیتروایتسکی» درباره نوشت که منتقدان، او را سلطان خوانندههای تاتار مینامند.
او در سال 2004 آلبومیتولید کرد که در رده بهترینهای موسیقی روسیه جای گرفت. وی تنها در روسیه شهرت پیدا نکرد، بلکه او را به فستیوالهای موسیقی مهم خارجی دعوت میکردند.
موفقیتهای بسیاری در انتظار این ستاره روس بود، اما او ناگهان از همه آنها دست کشیده و صحنه نمایش را به کلی ترک گفت.
همه اعضای خانواده آلیسا به دین اسلام مشرف شدهاند: شوهر او «احمد»، برادر کوچکتر او «بولات» و مادرش که در مدرسه عالی قازان به نام «محمدیه» درس میخواند.
او میگوید: «متولد شدن دخترم در جهانبینی من تأثیر بسزایی گذاشت. در گذشته، من میخواستم هر دو نقش مادری و خوانندگی را با هم ایفا کنم، اما پس از چندی دریافتم که چنین کاری به دلیل گرفتاریهای زیاد کار خوانندگی امکانپذیر نیست. پرستار گرفتن برای کودک هم اصلا در خصوصیات یک تاتار نیست. حتی در زبان تاتاری نیز لغتی بنام پرستار دیده نمیشود. چون ملت تاتار به هیچکس اعتماد ندارد تا فرزند خود را به او بسپارد.
تاتاریها خود شخصا به فرزندانشان رسیدگی میکنند و این شایستهترین کار برای زنان تاتاری است. من هم تمام وقت آزادم را وقف دختر سه سالهام «مریم» میکنم.
من فرزند خود را به طور سنتی تربیت میکنم و یاد میگیرم که با فرهنگ عمومیتاتاری، جهیزیه تهیه و ذخیره کنم. در این زمان من متدینتر نیز شدهام و خلاقیتهای گذشتهی من، برایم کهنه شده است.
به طور کل از طریق فرهنگ تاتاری ویژگیهای یک زن مسلمان برای من آشکار شده و احساس زن بودن و مادر بودن را واقعا درک نمودم.»
آلیسا دین اسلام را نیز مطالعه میکند و با تاریخچه مردمتاتار و هنرهای آنها نیز آشنا میشود. او از دوران گذشته زندگی خود بیزاری میجوید و از آن با بیمیلی یاد کرده و میگوید: «میدانی! من دیگر نمیخواهم در مقابلجمعیت قرار بگیرم. من از موسیقی مأیوس شدهام و دیگر نمیخواهم برای جلب رضایت افراد معتاد به موسیقی، آواز بخوانم. و همچنین نمیخواهم تلاش کنم که آنها خوششان بیاید.آنها مرا به بسیاری از جشنوارهها و کنسرتها دعوت نمودند؛ مثلا به فستیوالهایی در سوئیس، استونی و... ، اما من دعوت آنها را رد کردم».
آلیسا پنج سال پیش با یک کارگردان تاتاری ازدواج کرد. آن موقع بود که او با اسلام آشنا شده و شهادتین را بر زبان آورد.
شوهر آلیسا که در یک خانواده مذهبی تربیت یافته و بزرگ شده است، در این دگرگونی، نقش قابلتوجهی داشت.
آلیسا میگوید: «به نظر من، هر انسانی باید آرزوی رفتن به بهشت را داشته باشد. من نمیدانم چه چیزی میتواند بهتر از این باشد؟!»
چندی پیش، وی تصمیم گرفت تا از مسکو به زادگاهش تاتارستان برگردد، زیرا او در آنجا احساس راحتتری میکند: «در گذشته آرزو میکردم که به مسکو بروم، اما اکنون احساس میکنم که زندگی در قازان برای من راحتتر است. اگر در مسکو یا سنپطرزبورگ به دلیل ظاهر خود و حجابی که دارم، باید واهمه درگیری و پرخاشگری داشته باشم، در قازان خود را آرام حس میکنم. در اینجا برای شخص مسلمان همه چیز خوب و باب میل است. مثلا در گذشته برای پیدا نمودن کتابهای اسلامیباید تمام مسکو را زیر پای مینهادم، ولی در اینجا به راحتی به مغازههای اسلامیمراجعه کرده و آن را خریداری مینمایم.»لیسا میافزاید: «اینجا بین مسلمانان رابطه خوبی برقرار است و مساجد و قهوهخانههای اسلامی، مکانهایی هستند که من به راحتی میتوانم در آن با مسلمانان به گفتگو بنشینم.من عاشق روستای «استارو تاتارسکی» در قازان هستم و از قدم زدن در آنجا لذت میبرم.هماکنون وقت خود را صرف دخترم «مریم» مینمایم و به او یاد میدهم که آفریدگار خود را فراموش نکند.
آنچه برای من اهمیت دارد، این است که هماینک عضو یک خانواده با ارزش و پولادین هستم و در سایه شوهرم احساس آرامش و رضایت میکنم و همانند یک زن حقیقی تاتار، به فرزند خود رسیدگی میکنم.
من همچنین میخواهم در اینجا به فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی بپردازم تا برای جامعه مسلمان خود مفید باشم».
منبع : b-a-shabestar.blogfa.com برچسبها:
حجاب ,
حجاب خواننده ,
حجاب خواننده برتر رپ , |
|
نویسنده : یه بنده خدا
|
موضوع :
<-CategoryName-> |
|
حجاب در قرآن | | | | |