اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي‏

نگاه حرام،چرا نه؟! 2

صفحه اصلی

ایمیل مطالب پروفایل مدیر رهبری پشتیبانی

مذهبی
توحید
مهدویت
معاد
نماز
قرآن
احکام
امر به معروف و نهی از منکر
حجاب
اثر منفی دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج
ازدواج
محرم
نگاه
ابلیس
گناه
نبوت
روزه
خمس
زکات
عاشورا و امام حسین
آیا می دانید ؟
احادیث ، روایات ، داستان
احادیث ناب
روایات ناب
داستان ناب
کتاب و گفتۀ بزرگان
علمی
اجتماعی
حق الناس
رشوه
مطالب جالب
دیگر مطالب
واقعیات جامعه غرب
تاثیر سایتها و فیلمهای غیر اخلاقی
مد و مدگرایی
پزشکی
مشکلات مبتلا به
دانلود
مناجات حاج منصور ارضی
سید مهدی میر داماد
نرم افزار کاربردی موبایل
دانلود سخنرانی
موبایل
کتاب
نرم افزار
کامپیوتر
نرم افزار
کتاب
اخبار
سینما و تلوزیون
رژیم پهلوی
سخنرانی استاد پناهیان


حجاب
حجاب
روزه
نماز
روزه
امر به معروف و نهی از منکر
نگاه حرام
نگاه
اسرار روزه
روزه درمانی
امر به معروف
نهی از منكر
ماه رمضان
امر به معروف و نهی از منكر
شیطان




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 100
بازدید ماه : 347
بازدید کل : 15812
تعداد مطالب : 285
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


نگاه حرام،چرا نه؟! 2

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-PostCategory->


بسم الله الرحمن الرحیم

 

با تعارف بگویم، نگاه حرام لذت دارد! بی تعارف بگویم، ترک آن لذت بخش تر است!!! آری غریزه جنسی و بی پرده تر امیال جنسی که هم من دارم، هم شما، غریزه سرکشی است، و آن چیزی است که کلید نگاه حرام و الی آخر را رقم میزند به ریشه زدیم ریشه اینجاست غریزه جنسی!

1

آری اسب چموشی است غریزه جنسی، رهایش کنی در بند رهایت میکند،و تو را به اسارت تنت در می آورد و در نهایت در دره های سقوط پرتابت میکند برای در امان ماندن دو کار بایستی کرد؛افسار بر گردنش افکند و در یک چراگاه و چهارچوب مناسب و مشخص با آن تازاند!

اما به افسارش می کشیم تا ما او را کنترل کنیم  نه او ما را!

و در چهارچوبی مشخص و امن با آن میتازیم تا ما را به قعر پرتگاه های نیفکند!

امام علی علیه السلام میفرمایند در میان گناهان چیزی سخت تر از پیروی شهوات نفسانی و لذت نامشروع جنسی نیست پس فرمان نفس را در این موارد نبرید تا شما را از یاد خدای تعالی باز ندارد.

البته حضار عزیز گمان نکنند امیال جنسی در دین مبین اسلام، نیروی شری است که همچون مسیحیت تحریف شده باید با آن مقابله کرد بلکه عیان است و حاجت به بیان نیست که خداوند متعال این نیرو را برای تداوم نسل بشر قرار داده است و در دین مبین اسلام نیاز جنسی از نعمت های نیکوی خداوند برشمرده شده است تا جایی که حتی تاختن با این اسب چموش نه تنها نهی بلکه بر آن نیز تاکیید شده است! منتهی در چهارچوب مشخصش، یعنی ازدواج:

و وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ

و یکی از نشانه‌های لطف او این است که همسرانی از جنس خودتان به سود شما آفرید تا در بر آنان آرامش یابید و با هم انس گیرید و میان شما، مهربانی و رحمت قرار داد،به راستی، در این [نعمت] نشانه هایی است برای گروهی که تفکر میکنند.

غریزه جنسی که نیرومندترین و سرکش‌ترین غرائز انسان و مهمترین عامل ایجاد نگاه حرام است یک تنه با دیگر غرائز برابری می‌کند، انحراف از آن، نیمی از دین و ایمان انسان را به خطر خواهد انداخت به همین جهت پیامبر گرامی اسلام می فرمایند هر کس ازدواج کند، نیمی از دینش را بدست آورده است مسئله ازدواج به قدری مهم است که خداوند نیز در قرآن مسلمانان را برای تسریع در این امر مقدس امر فرموده است:

وَأَنکِحُوا الْأَیَامَى مِنکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِن یَکُونُوا فُقَرَاء یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ (سوره نور آیه۳۲)

و مردان و زنان بی همسر را همسر دهید،و همچنین غلامان و کنیزانی را که صلاحیت ازدواج دارند، و اگر نیازمند و فقیر باشند خدا به کرم و لطف خود توانگرشان خواهد ساخت. خدا رحمتش وسیع و نامتناهی و به احوال بندگان آگاه است.

پیامبر گرامی اسلام ضمن توصیه ای می فرمایند:

دوشیزگان مانند میوه درخت هستند زمانی که برسند باید آنان را چید وگرنه حرارت خورشید و وزش بادها تباهشان می کند ، زمانی که دوشیزگان آنچه را که زنان( از غریزه جنسی) درک می کنند حس کنند دوایی جز شوهر کردن ندارند و در غیر این صورت فاسد و آلوده میشوند زیرا انها نیز بشر هستند.»

همچنین در جای دیگر نیز فرمودند: « هر کس در ابتدای جوانی ازدواج کند شیطان فریاد میزند: فریاد از او، فریاد از او،  دو سوم دینش را از دستبرد من نگاه داشت.»

 

مهمترین مخاطبان ما در این بخش کسانی هستند که زمینه ازدواجشان فراهم نشده است چرا که این گروه بیشتر در معرض نگاه حرام قرار دارند و ما سعی میکنیم در این بخش راهکارهایی برای مهار نگاه حرام بیان کنیم.لیک در همان ابتدا تکلیفمان را با کسانی که توانایی ازدواج دارند مشخص کردیم! یا ایها الذین توانایی ازدواج دارید دیگر به جای خیره شده به صفحه مانیتور برخیزید و ازدواج کنید! چرا که بهترین راه حل مهار این غریزه، ازدواج میباشد رفقا، به عنوان حسن ختام به پیشگاهتان هدیه میکنم سری که درد نمیکند دستمال نمیخواهد! با آرزوی موفقیت برای شما در پناه حق یا علی مدد

و اما کنون زمان پرداختن به بحث اصلی خودمان،یعنی دوستان عزیز جوان و نوجوانی که چه از لحاظ سنی و چه از لحاظ دیگر قادر به ازدواج دائم و موقت نیستند:

وَلْیَسْتَعْفِفِ الَّذِینَ لَا یَجِدُونَ نِکَاحًا حَتَّى یُغْنِیَهُمْ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ

و آنها که وسیله ازدواج نمی یابند باید عفت پیشه کنند تا خداوند آنان را از فضل خویش بی ‏نیاز گرداند(در آیه۳۳سوره نور)

برای تفسیر آیه ۳۳ سوره نور گردشی در تفسیر نور میکنیم:

۱- دسترسى‏ نداشتن به همسر، مجوّز گناه نیست، صبر و عفّت لازم است(ولیَستَعفف)

 ۲- هر کجا احساس خطر بیشتر شود، سفارش مخصوص نیز لازم میشود و چون افراد غیر متأهل بیشتر از دیگران در معرض فحشا و منکر هستند، خداوند در فرمان به عفّت، آنان را مخاطب قرار داده است(ولیَستَعفِف الّذین لایَجِدونَ نکاحا)

 ۳-جوانان بخاطر امکانات ازدواج، به سراغ تهیّه‏ ى مال از راه حرام نروند و عفّت و تقواى‏ مالى‏ از خود نشان دهند چرا که اگر عفّت و تقوا داشته باشیم، خداوند ما را بى‏ نیاز می‏کند. (ولیَستَعفِف… یُغنیهم الله)

 ۴- در ادامه آیه ‏،سه گروه مسئول حفظ عفّت و پاکدامنى شمرده شده ابتدا جوانان، که باید خود را حفظ کنند، (و لیَستَعفف)،سپس حکومت که باید قیام کند(واَنکحوا الاَیامی)، و در نهایت ثروتمندان جامعه که باید به پاخیزند و با ثروتشان در راه خدا جهاد کنند(و آتوهم من مال الله)

و اما عفت چیست؟

آن را تخصصی معنا میکنیم! “عفت” در لغت، حاصل شدن حالتی برای نفس و جان آدمی است که به وسیله آن از غلبه و تسلط شهوت جلوگیری میشود و در اصطلاح اخلاق، یعنی قوۀ شهوت و آمیزش جنسی، مطیع عقل باشد و از چیزی که عقل و شرع نهی کرده، اجتناب نماید و این حد اعتدال در شرع،ستوده شده است.منظور از شهوت، فقط شهوت جنسی نیست بلکه شهوت مال، جاه، خوردن، تکلم کردن و…،را نیز شامل میشود و عفت با یکه تازی، در همۀ اینها کنترل کننده است!

عفت از مهمترین فضایل انسانی محسوب می شود و شرم، پرهیز، شکیبایی، بخشندگی، قناعت،نرم خویی، نظم، پند پذیری، خوش رفتاری و وقار در نتیجۀ عفت ورزی بوجود می آیند

و در برابر عفت و تمام ویژگی های آن هتّاکی و پرده دری قرار دارد.

دانستن معنای عفت درست، اما سوال اینجاست، چگونه؟!

چگونه باید با این هجمه سنگین که از درون و برون بر سرمان میریزد نگاه حرام را مهار کرد؟

اولین استراتیژیکی ما در زمینه نگاه این است که آتش نفس را شعله ور نسازیم در این بخش ما از جهاد حکومت و ثروتمندان برای عفت و پاکدامنی چشم پوشی میکنیم چرا که مخاطب ما شما دوستان عزیز هستید.

در نوشته زیر که مهم ترین و اصلی ترین بخش نوشته ما را تشکیل میدهد به بیان نکاتی حیاتی و راهگشا و انشاالله کار آمد برای پیروزی در این جهاد اکبر میپردازیم، امید است با یاری پروردگار متعال و همچنین دقت بی اندازه و دقیق شما به مطالب ذیل در این عرصه سهمگین شرافتمندانه فاتح بیرون بیایید، باشد که خداوند متعال زمینه ازدواج شما دوستان عزیز را فراهم آورد:

۱-حی علی صلاة!

 

عنوان گویای همه چیز است”بشتابید به سوی نماز” چرا که إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ و همانطور که میدانید پیشگیری همیشه بهتر از درمان بوده و هست.

همیشه بدانید، در هر زمان که در نماز احساس سستی و تنبلی کردید حمله ی بزرگی از جانب شیطان به سوی شما در حال پی ریزی است!برای خنثی کردن این هجوم وحشیانه پاتک سنگین نماز بهترین گزینه است نماز به قلبمان آرام میبخشد و از ما را از فحشا و بدی در امان نگه میدارد و همیشه به یاد داشته باشید که الا بذکر الله تطمئن القلوب

۲-هیهات من رفیق بد!

بپرهیزید از این گروه که تنهایى، از بودن با آنها بهتر است،همانا اینان شمشیرهای برهنه ای هستند،که ظاهرشان زیبا و اثرشان بسیار خطیر است هر کس با آنان همراه شد بی آنکه بفهمد آسیب خواهید دید و هر آنچه در خود سازی و تزکیه نفس خود کوشش کند تخریب خواهد شد. پس خاطره ها و محبت های تصنعی این گروه را به تاریخ که نه، بلکه به آتش بکشید و بدانید دوست بد انسان را به درک و دوست خوب انسان را به قربة الی الله میرساند.پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم می‌فرماید ترسناک‌تر از هر چیز هم‌نشین بد است.

چه زیبا فرمود امیر موئمنان علی علیه السلام که تیجه دوستی با اشرار جذب بدی و شر است مانند باد که از گذر گاه متعفن می گذرد با خود بوی تعفن می آورد و نتیجه دوستی با نیکان جذب خیر و نیکی است همچون باد که از محل خوشبو و عطر داری که می گذرد با خود بوی خوش می آورد.

۳-بیکار نباشید!

جمله ی معروفی است، که شیطان برای دست های بی کار،کار فراهم میکند! شاید این دعا برایمان راهگشا باشد که بار خدایا آنقدر به من حلال عنایت بفرما تا حتی وقت فکر کردن به حرام را نداشته باشم،پیشنهادات ما برای زمان هایی که بیکارید!

الف:انجام فعالیت مثبتی که از سر رفتن حوصله یتان جلوگیری میکند!

ب:انجام ورزش های مورد علاقه،گردش و تفریح سالم،مطالعه کتب مورد علاقه،حضور در مراکز فرهنگی و یا پایگاه های بسیج محل و بودن در جمع دوستان سالم

۴-از مکافات عمل غافل مشو/گندم از گندم بروید جو ز جو!

بدانید تمام باید ها و نباید های دین تنها برای آن است که آسیب نبینیم!

امام علی علیه السلام می فرمایند موقعی که میخواهی گناهی مرتکب شوی بخاطر بیاور که لذت زودگذر معصیت پآیان میپذیرد ولی عواقب و عوارضی که برای تو ایجاد میکند باقی خواهد ماند و نیز فرمودند چه بسا یک ساعت شهوترانی که یک عمر اندوه و غصه را در پی خود دارد.

و به یاد داشته باشید که هل تجزون الاّ ما کنتم تعملون(نحل، ۲۷/۹۰): آیا جزای شما جزا آن چیزی است که داشتید عمل می کردید؟!

۵-اقراء بسم ربک الذی خلق!

فکر میکنم اختصاص یک ربع از ۲۴ ساعتمان برای قرائت قرآن امکان پذیر باشد! معجزه پیامبر ما یک کتاب است و کتاب نیز برای خواندن است نه برای رفع بلا بر روی طاقچه ها

پیامبر فرمودند«قرآن بخوانید، زیرا خواندن آن گناهان را می‌شوید و سدی در برابر آتش می‌گردد و مانع عذاب می‌شود. از خواندن قرآن غفلت نکن، زیرا لب را زنده می‌کند و از گناه، تو را باز می‌دارد. کسی که قرآن می‌خواند در درجات نبوت قرار گرفته غیر از آن‌که، به او وحی نمی‌شود.»

امیرالموئمنین علیه السلام فرمودند: هیچ کس با قرآن مجالست و هم نشینی نکرد جز آنکه برخاست در حالی که چیزی به او افزوده و از او کاهیده شد. یعنی بر هدایتش افزوده و از گمراهی و کور دلی اش کاسته شد.

۶-از زمینه ها و فکر به گناه بر حذر باشید!

امیر الموئمنین، علی علیه السلام فرمودند من کثر فکره فی المعاصی دعته إلیها (هر که بسیار در اندیشه گناهان باشد، گناهان، او را به سوى خود فرا می‏خوانند)

فکر گناه زمینه گناه را در انسان فراهم میکند تا در نهایت شرایط رشد نهال فاسد گناه را فراهم آورد.

اما زمینه های گناه نیز فراواندد که در اینجا تنها به دو مورد بسنده میکنیم:

زمینه های گناه فراوانند که در اینجا تنها به این سخن امیرالمومنین علیه السلام بسنده میکنیم:

” ای بندگان خدا گفتگو و صحبت با زنان نامحرم بلاء آورد و دل را منحرف سازد و به سمت گناه سوقش دهد و نظر بازی از آنان روشنی ایمان را ببرد و چشم اندازی و پلک زدن به آنها دام شیطان است که آتشی افروزنده در پی دارد”

۷-إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْمُفْسِدِینَ

خداوند متعال می‌فرماید:« وَابْتَغِ فِیمَا آتَاکَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنسَ نَصِیبَکَ مِنَ الدُّنْیَا وَأَحْسِن کَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَیْکَ وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِی الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْمُفْسِدِینَ؛ و به آنچه خدایت داده است، برای آخرت را بجوی و سهم خود را از دنیا فراموش مکن و هم چنان که خدا به تو نیکی کرده است، نیکی کن و در زمین فساد مجوی، زیرا خدا، فسادگران را دوست نمی‌دارد» اینترنت،فیلم،خیابان و … نیز جزئی از دنیا و زمین است!

۸-بزرگترین گناه

سخت ترین گناهان پیش خداوند آن گناهی است که مرتکبش آن را سبک و بی اهمیت بشمارد.هیچ گاه گناهی را کوچک مشماریم تا به واسطه این دلیل غیر موجه مرتکب آن شویم پیامبر فرمودند “به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه نگاه کنید که نسبت به چه کسی جرأت نموده و جسارت به خرج داده اید”گناه نافرمانی از خداوند است چه کوچک باشد چه بزرگ!

خداوند می فرمایند: «اگر آن عمل بنده از نظر کوچکی به اندازه دانه خردل (خشخاش) باشد و در میان سنگ باشد و یا در آسمان ها و یا در زمین باشد، خداوند آن عمل را خواهد آورد، همانا خداوند ریز بین و خبردار است.»

حضرت عیسی (ع)به حواریین و یاران خود فرمود: گناهان کوچک و حقیر [و نیز عوامل حقیر نشان دهنده گناهان] از کید و حیله های شیطان است، آن ها را در نظر شما حقیر و کوچک می نمایاند به گونه ای که جمع شده و زیاد می شوند و شماها را هلاک می کنند.»

امام حسن عسگری فرمودند:از گناهانی که آمرزیده نمی شود، آن گناهی است که صاحبش بگوید: کاش فقط به این گناه مؤاخذه می شدم

۹-به یاد داشتن نعمت های خدا!

تنها کافی است در هنگام مواجه با نگاه حرام حق استفاده ی از چشمانمان را از خود سلب کنیم.امام علی علیه السلام میفرمایند خدای متعال را در هر نعمتی حقی است امام سجاد نیز میفرمایند و اما حق چشم بر تو آن است که آن را از هر ناروا بپوشانی و با استفاده از چشم عبرت بیاموزی و از هرزه نگری و نگاه های بیهوده پرهیز کنی هر که آن حق را ادا کند خداوند نعمت او را می افزاید و هر که در ادای آن کوتاهی ورزد خود را در معرض خطر زوال آن نعمت قرار داده است. همانا خدای تعالی خطاب به فرزند آدم می فرماید :ای پسر آدم هرگاه چشمان تو با تو در دیدن حرام منازعه کند برای رفع آن دو پلک قرار دادم که آنها را در هنگام مشاهده حرام در هم کنی و حرام را مشاهده نکنی و اگر زبانت با تو در مورد صحبت از محرمات منازعه کرد دو لب برایت قرار دادم آنها را روی هم ببند و سخن حرام مگو!

۱۰-سکوی پرتاب، لحظه ای استثنایی!

این فرصت را از دست ندهید و با سرکوب هوای نفس یک گام به سوی خدا برداریم و آنگاه اوست که ده قدم به سوی ما بر میدارد و ما را در آغوشش میکشد!حالا حساب اینکه قدم های ما به قدم های خدا چه مقدار متفاوت است جدا! اما چه زیباست که یک بار هرچند بر خلاف میل مان اما برای خاطر محبوبمان انجام دهیم؟

امام علی علیه السلام میفرمایند کسی که بتواند گناهی را انجام دهد ولی آن فعل را انجام ندهد مقام او با شهید یکی است!

و اما همیشه افرادی بوده اند که با چشم پوشی از گناه به مراتب عالی رسیده اند نظیر شیخ رجبعلی خیاط که با چشم پوشی از یک گناه به عارفی بزرگ تبدیل شد لیک از آنجا که هر چه مثال ها به روز تر باشد تاثیر گذاریشان نیز عمیق تر میشود، در اینجا به داستانی جالب و حقیقی اشاره میکنیم:

براى تبلیغ به بندرعباس، رفته بودم ، شب جمعه آخر مجلس بناى قرائت دعاى کمیل بود .

من دعاى کمیل را از حفظ در تاریکى مطلق مى خوانم و از این نظر شرکت کنندگان حالى خاص دارند.لحظاتى قبل از شروع کمیل ، جوانى در حدود بیست ساله که او را تا آن زمان ندیده بودم نامه اى به دستم داد .

پس از کمیل به خانه برگشتم ، آن نامه را خواندم، برایم بسیار شگفت آور بود، نوشته بود:

اهل این گونه مجالس نبودم ، سال گذشته اوایل ظهر یکى از دوستانم به من تلفن زد که ساعت چهار بعد از ظهر به دنبال تو مى آیم تا با هم به جایى برویم.

در ساعت مقرر آمد، داخل ماشین به او گفتم: قصد کجا دارى؟ گفت: پدر و مادرم به مسافرتى چند روزه رفته اند . خانه کاملا خالى است ، مى‌خواهم لحظاتى با هم باشیم. وقتى به خانه او رفتم به من گفت : دو زن جوان را دعوت کرده‌ام ، هر دو در خانه هستند و آماده براى اینکه خود را در اختیار ما بگذارند ، مرا به اطاقى فرستاد و خودش به اطاق دیگر رفت ، وقتى آماده برنامه شدم به ذهنم آمد که در پرده هاى تبلیغى مربوط به شما نوشته « شب جمعه دعاى کمیل »، مى دانستم این دعا از امیرالمؤمنین (علیه السلام) است ولى مجالس قرائت دعاى کمیل را ندیده بودم، در آن حالت شدید شیطانى ، به شدت از امیرالمؤمنین شرمنده شدم ، حیا و ترس تمام وجودم را گرفت ، به شدت از خودم بدم آمد ، از جا برخاستم ، بدون اینکه با آن زن کم ترین تماسى داشته باشم از آن خانه فرار کردم.

حیران و سرگردان در خیابانهاى بندر پرسه مى زدم تا هنگام شب رسید ، به مسجد آمدم و در تاریکى جلسه پشت سر شما نشستم ، از ابتدا تا انتهاى دعاى کمیل با شرمندگى و سرافکندگى گریه کردم ، از خدا خواستم زمینه ازدواج مرا فراهم آورد ، علاوه از افتادن در لجن زار گناه حفظم نماید . دو سه ماهى گذشت به پیشنهاد پدر و مادرم که به خواب نمى دیدم با دخترى از خانواده اى محترم ازدواج کردم ، دختر در سیرت و صورت کم نظیر است و من این نعمت را از برکت ترک گناه و شرکت در دعاى کمیل امیرالمؤمنین (علیه السلام) دارم ، امسال هم همه شبها در این مجلس شرکت کردم و این نامه را رقم زدم تا بدانید این جلسات چه سود سرشارى براى مردم بخصوص جوانان دارد.

۱۱-عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنیم!

و چه شیرین است که هر لحظه خدا را به یاد داشته باشیم و بدانیم که او نظاره گر اعمال ماست این را هم که همه مان میدانیم نافرمانی اش را میکنیم اما نه نعمت هایش را از ما دریغ میکند و نه آبرویمان را میریزد حال اگر اطاعتش کنیم چه میکند!

امام علی علیه السلام میفرمایند ای بندگان خدا در وجود شما از جانب خداوند نگهبان ها و جاسوسانی بر شما گماشته اند و دیده بانهایی از پیکرتان که اعمال شما را زیر نظر دارند و حافظان راستگوئی که تمام اعمال شما را حفظ میکنند و شماره نفسهای شما را می شمارند نه تاریکی شب شما را از آنان می پوشاند و نه دری محکم شما را از آنها پنهان می سازد.

۱۲-کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا

هر روز و هر جا صحنه مبارزه حق و باطل است.فرمانده سپاه حق،امام حسین علیه السلام  و فرمانده سپاه باطل یزید است! مهم این است که ما در کدام لشکریم؟آیا در لشکر حسینیم و در برابر یزید می ایستیم؟ و یا اسیر نفسیم و فریب دنیا را میخوریم و در برابر امامان می ایستیم تا سر از بدنش جدا کنیم؟! لحظه ی حساس و خطیری است انتخاب با شماست!

۱۳-مرگ را فراموش نکنیم چون او ما را فراموش نخواهد کرد!

مرگ حق است همه ی ما خواهیم مرد و جز اعمالمان چیز دیگر با خود حمل نخواهیم کرد!

تنها و وحشت زده در تاریکی قبر فقط خداست که که میتواند به فریادمان برسد!

“”آنان که گرفتند دین خود را به سرگرمی و بازی و زندگی دنیا آنان را فریفت پس امروز آنان را از یاد میبریم همانطور که آنان دیدار امروزشان را از یاد بردند.و آیات ما را انکار می کردن”"(اعراف۵۱)

حیدر کرار میفرماید: ای بندگان خدا از روزی بترسید که اعمال و رفتار انسان وارسی میشود روزی که پر از تشویش و اضطراب است که کودکان را پیر می سازد بدانید فردا به امروز نزیک است و امروز با آنچه در آنست می گذرد تا آنکه موعود مرگ فرا رسد و هریک از شما در دل زمین به خانه مخصوص خود می رسد و در گودال قبر آرام میگیرد وه که چه خانه تنهائی وه چه منزل وحشتناکی و سیاه چال غربتی.

۱۴-خدا فروشی و خود فروشی!

رفقا خدایمان را به دو قطعه عکس و یا لذت نامشروع جنسی نفروشیم!ارزش خدا بیش از این هاست! و ارزش ما به آن چیزی است که میطلبیم اگر چند قطعه عکس را بطلبیم ارزش ما به اندازه همان چند قطعه عکس است و اگر خدا را بخواهیم ارزش ما قابل حساب نیست! آمده ایم تا خلیفة الله بشویم نه بنده ی شیطان! اگر اکنون توان ایستادگی در برابر چند قطعه عکس را نداشته باشیم چگونه در آینده نزدیک آخر الزمان که اوج فتنه است توان ایستادگی در برابر زنان فاسد را خواهیم داشت؟! باید خود را بسازیم از همین حالا چرا که ظهور نزدیک است باشد که در برابر امامان قرار نگیریم.

۱۵-به عشق مولانا، امیر المومنین!

به خاطر حیدر کرار از انجام و یا مبادرت بر گناه چشم پوشیم همانا اهل بیت باب الله هستند در هنگام مواجه با حرام از آناها کمک بطلبیم و در این کلهم نور واحد حسین است که یکه تازی میکند چرا که پیغمبر فرمود ان الحسین مصباح الهدی و سفینتة النجاة

۱۶-سر شیطان را کلاه بگزاریم!

گناه را مدام به تاخیر بیندازید حتی به مدت یک ساعت و به این کار آنقدر مبادرت ورزید تا هیجانات جنسی فروکش کند و در نهایت خاموش شود.

۱۷-الفرار!

فرار در طول تاریخ همیشه یکی از بهترین سیستم های دفاعی بوده است!باید از گناه و صحنه ی گناه و اصلا مکان هایی که در انها ترس گناه هست فرار کرد آن هم همچون غزالی که از ترس جانش ار شیر فرار میکند اگر کمی تاخیر بورزید دریده میشوید!

 ۱۸-تنها کافی است چیزهایی را که میدانیم به یاد بیاوریم و به آنها عمل کنیم؟

مطالب فوق راهکارهایی تجربی بود که از روایات،تجربیات،و عقلاییات برداشت شده است امید است که راهگشا باشد انشاالله تعالی!

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
 

دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:نگاه حرام , نگاه,

 

مطالب گذشته

·

حجاب ارسال در : 1398/11/18 19:15

·

آیامیدانید ...؟ 4 ارسال در : 1398/05/10 20:26

·

آیا در قرآن برای راهپیمایی هم آیه داریم؟ ارسال در : 1398/05/01 16:02

·

دعوت مراجع تقلید برای حضور در راهپیمایی روز قدس ارسال در : 1398/05/01 15:58

·

دو شبکه ماهواره ای فارسی زبان که در شب اربعین سنگ تمام گذاشتند!+ تصاویر ارسال در : 1398/04/29 18:37

·

روابط دختر وپسر از دیدگاه قرآن ارسال در : 1398/04/29 18:31

·

شباهت نظر رهبر انقلاب و پناهیان در مورد فرج و تحول در جهان ارسال در : 1398/04/28 16:50

·

داستان اراده محکم و همت بلند یک دختر ارسال در : 1398/04/23 17:18

·

داستان جالب عابد و سگ ارسال در : 1398/04/23 17:17

·

عشق واقعی... ارسال در : 1398/04/23 17:15

·

حکایت حمایت از حامیان حضرت علی(ع) ارسال در : 1398/04/23 17:09

·

عابد و شیطان ارسال در : 1398/04/23 17:08

·

تمنا ارسال در : 1398/04/23 17:07

·

تلخ ارسال در : 1398/04/23 17:05

·

چهار سخنی که زاهد را تکان داد! ارسال در : 1398/04/23 17:00

·

ماجرای امید بخش ترین آیه قرآن ارسال در : 1398/04/23 16:55

·

شیطان و فرعون ارسال در : 1398/04/23 16:52

·

داستان جالب بهلول و شکستن سر استاد ارسال در : 1398/04/23 16:34

·

حکایت آن درخت ارسال در : 1398/04/23 16:27

·

حدیثی زیبا ارسال در : 1398/04/20 18:16




لطفا برای بهبودی وبلاگ نظر بدهید و اگر مطلبی دارید که مفید است به abdekhodam@yahoo.com ایمیل کنید تا با نام خودتان در وبلاگ درج شود ، با تشکر ، یا علی .



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تحفۀ هوشیاری و آدرس tohfeyehushyari.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







-------------------------- --------------------------


>