مستضعفین تی وی

اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي‏

تحفۀ هوشیاری

صفحه اصلی

ایمیل مطالب پروفایل مدیر رهبری پشتیبانی

مذهبی
توحید
مهدویت
معاد
نماز
قرآن
احکام
امر به معروف و نهی از منکر
حجاب
اثر منفی دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج
ازدواج
محرم
نگاه
ابلیس
گناه
نبوت
روزه
خمس
زکات
عاشورا و امام حسین
آیا می دانید ؟
احادیث ، روایات ، داستان
احادیث ناب
روایات ناب
داستان ناب
کتاب و گفتۀ بزرگان
علمی
اجتماعی
حق الناس
رشوه
مطالب جالب
دیگر مطالب
واقعیات جامعه غرب
تاثیر سایتها و فیلمهای غیر اخلاقی
مد و مدگرایی
پزشکی
مشکلات مبتلا به
دانلود
مناجات حاج منصور ارضی
سید مهدی میر داماد
نرم افزار کاربردی موبایل
دانلود سخنرانی
موبایل
کتاب
نرم افزار
کامپیوتر
نرم افزار
کتاب
اخبار
سینما و تلوزیون
رژیم پهلوی
سخنرانی استاد پناهیان


حجاب
حجاب
روزه
نماز
روزه
امر به معروف و نهی از منکر
نگاه حرام
نگاه
اسرار روزه
روزه درمانی
امر به معروف
نهی از منكر
ماه رمضان
امر به معروف و نهی از منكر
شیطان




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 81
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 124
بازدید ماه : 371
بازدید کل : 15836
تعداد مطالب : 285
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


اوباما در لیست ۱۰ فاسد برتر آمریکا قرار گرفت

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


اوباما در لیست ۱۰ فاسد برتر آمریکا قرار گرفت

 

6

دیده‌بان قضایی ایالات متحده لیستی از ۱۰ نفر از فاسدترین شخصیت‌های سیاسی آمریکا منتشر کرده که نام رییس‌جمهور آمریکا و یکی از وزرای دولت وی نیز در آن دیده می‌شود. به گزارش شبکه ایران به نقل از هفته‌نامه «امریکن‌فری‌پرس»، گروه مردم‌نهاد «دیده‌بان قضایی» که به تحقیق و پیگیری مفاسد دولتی می‌پردازد، اخیراً لیست «۱۰ سیاستمدار فاسد» آمریکا در سال گذشته میلادی را منتشر کرده است که نام بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و قضایی ارشد این کشور نیز در آن دیده می‌شود.

به گفته مسئولان دیده‌بان قضایی، این لیست که نام باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا، «اریک هولدر»، دادستان کل این کشور و یکی از وزرای دولت اوباما نیز در آن دیده می‌شود، بر اساس حروف الفبا مرتب شده تا بیانگر این معنا باشد که هر یک از افراد نام برده شده در این لیست می‌توانند دشمن درجه ۱ جامعه باشند.

بنابر این گزارش، لیست ۱۰ نفر از فاسدترین شخصیت‌های سیاسی ایالات متحده عبارت است از:

۱-سناتور «کریستوفر داد»: اگرچه فساد اقتصادی وی از سوی دیده‌بان قضایی آمریکا محرز شده است و حتی شکایتی علیه سوءاستفاده‌های مالی «داد» نیز مطرح شده، اما وی همچنان به عنوان رئیس کمیته بانکداری سنای آمریکا فعالیت می‌کند؛ این برای دومین سال پیاپی است که رئیس کمیته بانکداری سنای آمریکا در لیست فاسدترین شخصیت‌های واشنگتن‌‌دی‌سی قرار می‌گیرد.

۲- سناتور «جان انساین»: فساد وی که عنوان «بدترین متخلف» سال را نیز دریافت کرده، دامنه وسیعی از مفاسد اقتصادی، اخلاقی و سوءاستفاده از قدرت را شامل می‌شود. انساین همچنین به روابط نامشروع خود با همسر یکی از زیردستانش اعتراف کرده است و علاوه بر آن، به پرداخت رشوه و سوءاستفاده‌های مالی از موقعیتش نیز متهم شده است.

۳- «برنی فرانک»: این عضو مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در جریان تخلف ۱۲ میلیون دلاری بانک «وان‌یونایتد» دست داشته است. دیده‌بان قضایی آمریکا همچنین از روابط نامشروع و آشکار فرانک با یکی از مدیران مرد کمیته بانکداری مجلس نمایندگان آمریکا، در زمان حضورش در این کمیته خبر داده است.
۴- «تیموتی گایزنر»: وزیر خزانه‌داری دولت اوباما در سال ۲۰۰۹ اعتراف کرد که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ و زمانی که در صندوق بین‌المللی پول فعالیت می‌کرد، به رغم حقوق هنگفتی که از این صندوق دریافت می‌کرد، از پرداخت مالیات‌ بر درآمدش فرار کرده است. گایزنر همچنین به دلیل بهکارگیری مهاجرین غیرقانونی نیز تحت پیگرد قرار گرفته است.

۵- «اریک هولدر»: دیده‌بان قضایی آمریکا مشکلات اخلاقی هولدر دادستان کل آمریکا را «وحشتناک» توصیف کرده و تاکید می‌کند که سابقه وی را می‌باید از زمان حضورش در دولت کلینتون پیگیری کرد.

۶- «جس جکسون»: عضو مجلس نمایندگان و «رولاند بوریس» سناتور کنگره آمریکا که به طور مشترک در رتبه ششم لیست فاسدترین شخصیت‌های سیاسی آمریکا قرار گرفته‌اند، متهم به فساد مالی و پرداخت رشوه ۱٫۵ میلیون دلاری هستند.

۷- باراک اوباما: رئیس‌جمهوری آمریکا که در زمان تبلیغات انتخاباتی خود وعده تشکیل یک دولت شفاف و اخلاقی را داده بود، هم‌اکنون ساز و کار فاسد و مخفیانه‌ای را در کاخ سفید به وجود آورده است. از جمله اقدامات دولت اوباما که دیده‌بان قضایی آمریکا اشاره کرده، می‌توان به نقض غیرقانونی حقوق شخصی شهروندان آمریکایی و به قدرت رساندن تعداد زیادی از افراد نالایق اشاره کرد که به هیچ‌کس جز شخص رییس‌جمهور پاسخگو نیستند. مفاسد اقتصادی و بهره‌گیری شخصی اعضای دولت اوباما از منافع مالی عمومی نیز از دیگر مفاسد این دولت هستند.

۸- « نانسی پلوسی»: دیده‌‌بان قضایی آمریکا اسنادی را از پنتاگون بدست آورده که نشان می‌دهد، پلوسی رییس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا از هواپیمای نیروی هوایی ارتش به عنوان هواپیمای شخصی خود استفاده می‌کرده است! از جمله این اسناد که بر اساس قانون آزادی اطلاعات منتشر شده، ایمیلی از کارکنان پنتاگون است که به درخواست‌های بیشمار پلوسی برای استفاده از اسکورت نظامی نیروی هوایی اشاره کرده است. از سوی دیگر رییس مجلس نمایندگان آمریکا، آوریل سال ۲۰۰۹ میلادی، به دلیل دروغ‌گویی در مورد بی‌اطلاع بودن از شکنجه زندانیان توسط سازمان سیا، مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود.

۹- «جان مارتا»: این عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیز به دلیل روابط فاسدش با یکی از گروه‌های لابی‌گر حاضر در آمریکا، از سوی دولت فدرال تحت پیگرد قرار گرفته بود.

۱۰- «چارلز رنگل»: عضو مجلس نمایندگان آمریکا علاوه بر نپرداختن مالیات بر درآمدش، متهم است که از نفوذش در مجلس به منظور بهره‌گیری از بازار مسکن، سوءاستفاده کرده است. 

 

منبع : portal.isatice.com

 

 

چهار شنبه 2 فروردين 1391

 

عجايب روساي جمهور آمريكا

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


عجايب روساي جمهور آمريكا


با مطالعه زندگي روساي جمهور آمريكا گهگاه نكات جالبي از خصوصيات و شخصيت آنها به دست مي آيد ؛ اتهام به قتل، رسوايي هاي اخلاقي، كار در سيرك و جمع آوري تيله از نكات قابل توجه زندگي اين افراد است.
تاريخ براي هر كدام از افرادی كه روزگاري در مسند قدرت در اين كشور نشسته بودند، نكات جالبي را به خاطر سپرده و آن را براي جستجوگران بيان مي كند. گروهي از آنان پيش از انتخاب به عنوان رئيس جمهور در شغلهايي كه از نظر اجتماعي بي ارزش بود اشتغال داشتند و گروهي از آنان مجرم بوده يا عادات منحصر به فرد زيادي داشتند.
عجايبي از روساي جمهور آمريكا
بررسي ها نشان مي دهد “جيمز ماديسون” (1806 تا 1817) با 163 سانتيمتر قد و 45 كيلوگرم وزن، كوتاه قدترين رئيس جمهور آمريكا بوده، “آبراهام لينكلن” (1865-1861) با 193 سانتيمتر بلندقد ترين و “ويليام تافت” (1913-1909) با 136 كيلوگرم وزن، سنگين وزن ترين روساي جمهور آمريكا لقب گرفته اند.
“رونالد ريگان” چهلمين رئيس جمهور آمريكا با 69 سال سن در زمان انتخاب به اين سمت، پيرترين و “جان اف كندي” با 43 سال سن در زمان انتخاب، جوان ترين رئيس جمهور آمريكا به شمار مي رود، البته “تئودور روزولت” كه در ابتدا به عنوان معاون “ويليام مك كينلي” رئيس جمهور آمريكا در سالهاي 1901 تا 1909 انتخاب شد و بعد از ترور وي جانشين او شد، از اين نظر از كندي پيش است و در زمان آغاز رياست جمهوري 42 سال بيشتر نداشت.



برچسب‌ها: عجايب روساي جمهور آمريكا,
 

چهار شنبه 2 فروردين 1391

 

ادامه مطلب


طلاق در فرهنگ آمریکا هیچ اشكالي ندارد

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


طلاق در فرهنگ آمریکا هیچ اشكالي ندارد

خبرگزاری فارس

آفتاب:78 درصد آمريكايي‌ها معتقدند ؛ طلاق هیچ اشكالي ندارد اين در حالي است كه 71 درصد آنها معتقدند كه خانواده سنتي و ازدواج براي هميشه بين زن و مرد زندگي ايده‌آلي است.


نظرسنجي‌هاي ملي صورت گرفته از سوي شبكه تلويزيوني PBS حاكي از آن است كه 52 درصد آمريكايي طلاق را بهترين راه حل براي زوج‌هايي مي دانند كه با هم اختلاف پيدا كرده‌اند و 78 درصد آنها معتقدند كه طلاق هيچ اشكالي ايجاد نمي كند.

اين در حالي است كه محققان معتقدند ؛ طلاق نه تنها باعث صدمات روحي شديد به زن و مرد مي شود بلكه با ايجاد فرزندان طلاق معضلات اجتماعي فراواني را براي جامعه ايجاد مي كند.

اين نظرسنجي كه از سوي شبكه تلويزيوني PBS صورت گرفته است به صورت تلفني بوده و توس پروفسور جان گرين از محققان مركز خدمات اطلاعاتي اخلاق و خانواده و مذهب مورد تجزيه و تحليل آماري قرار گرفته است.

پروفسور جان گرين در اين رابطه مي گويد: فرهنگ عمومي آمريكا با طلاق خو گرفته است و به آن عادت کرده ولي اين از معضلات طلاق براي جامعه جلوگيري نمي كند.  

منبع : aftabnews.ir

 

چهار شنبه 2 فروردين 1391

 

فرهنگ آمریکا با فطرت بشر سازگار نیست

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


فرهنگ آمریکا با فطرت بشر سازگار نیست

لطفا خطهای کوتاه را با دقت بیشتری مطالعه کنید

گفتگو با زهرا گنزالس، مسلمانی از کالیفرنیای آمریکا
مریم بصیری

وقتی بحث اسلام و اسلام گرایی در بین مردم کشورهای غربی به میان می آید به اندازه گرایش هر غیر مسلمان به دین اسلام، داستان و حکایت شنیدنی وجود دارد.

با وجود اینکه در میان مسلمانان ساکن در کشورهای اسلامی افرادی یافت می شود که نسبت به دین و احکام دینی خود سست شده اند، بودن افرادی که در اوج آزادی از هر قید و بندی، با درک نور ایمان خود را در اسارت بی بند و باری دیده اند و حاضرند با تمام سختی ها و آراء مخالف و تفکرات و اعمال ستیزه جویانه اطرافیان، ایمان و حجاب خود را حفظ کنند، قابل ستایش است.

«زهرا گنزالس» یکی از این افرادی است که همه ناملایمات را به جان خریده است، تنها به عشق اینکه با خالق یکتا و ائمه اطهار(ع) آشنا شده و محبت آنها در دلش ماندگار شده است.


برچسب‌ها: فرهنگ آمریکا ,
 

چهار شنبه 2 فروردين 1391

 

ادامه مطلب


فرق ازدواج موقت با زنا

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


فرق ازدواج موقت با زنا

6

امام علی (ع) : اگر عمر (لعنه الله) ازدواج موقت را حرام نکرده بود ، جز بدبخت ترین انسانها کسی دست به زنا نمی زد

امام علی (ع) : اگر عمر (لعنه الله) ازدواج موقت را حرام نکرده بود ، جز بدبخت ترین انسانها کسی دست به زنا نمی زد


پیامبر اعظم (ص) می فرمایند :

ای جوان ازدواج کن و زنا مکن ، زیرا زنا ایمان را از قلب تو بیرون می برد .


آیا فرق ازدواج موقت با زنا ، فقط خواندن صیغه عقد است ؟

خیر ، بعضی از فرق های ازدواج موقت با زنا :


1 - در ازدواج موقت رضایت زن شرط اصلی است اما می توان زنی را مجبور به زنا کرد .


2 - در ازدواج موقت امکان آمیزش جنسی دسته جمعی نیست ، اما در زنا هر تعداد پسر می توانند با یک دختر آمیزش کنند و بر عکس .


3 - در ازدواج موقت اگر فرزندی متولد شود حلال زاده است در صورتی که در زنا اگر فرزندی به دنیا بیاید حرام زاده است.


4 - در ازدواج موقت پس از پایان زمان مقرر زن و مرد به هم نا محرم می شوند اما در زنا زن و مرد می توانند تا ابد به هم محرم باشند.


5 - در ازدواج موقت مهریه باید پرداخته شود اما در زنا مرد می تواند بدون پرداخت مهریه به کار خود مشغول شود .


6 - در ازدواج موقت در صورتی که نزدیکی صورت بگیرد ، پس از تمام شدن مدت ، زن باید چهل و پنج روز و یا به اندازه دو حیض کامل ، عده نگه دارد ( از ازدواج با مردان دیگر پرهیز نماید ) اما در زنا زن پس از اتمام نزدیکی می تواند با مرد دیگری نزدیکی کند .


7 - در ازدواج موقت ، صیغه ی عقد بین زن و مرد خوانده می شود ، که نشاندهنده تسلیم بودن آنها در برابر خداوند است ، اما در زنا عشوه گری و چشم چرانی مقدمه کار است .


8 - در ازدواج موقت دختران باکره زیر 9 سال ( نابالغ ) و دختران باکره دیوانه ، نیاز به اجازه پدر یا جد پدری است ، اما در زنا دختران دیوانه و نابالغ به راحتی راضی به همبستری مخفیانه می شوند .

9 – ازدواج موقت در بعضی از موارد ، زمینه ازدواج دائم می شود ، اما یک مرد هیچ گاه حاضر نیست با زنی که زنا کرده است ، پیمان وفاداری ببندد و بر عکس .


10 – کسی که ازدواج موقت می کند ، هم ثواب می کند و هم خود را از گناه نجات می دهد ، اما کسی که زنا می کند ، زشتی گناه از چشم او می افتد و نفس او برای پذیرش گناهان دیگر نیز آماده می شود


منبع : happyiranian.org


برچسب‌ها: فرق ازدواج موقت با زنا , ازدواج موقت,
 

چهار شنبه 2 فروردين 1391

 

جایگاه نماز و کار از دیدگاه امام علی (ع)

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


جایگاه نماز و کار از دیدگاه امام علی (ع)


سخن از راز نماز در نهج‌البلاغه و رابطه این فریضه بزرگ الهی با علی علیه‌السلام، پیشوای عظیم‌الشأن ما و گوینده نهج‌البلاغه است، که یکی از جالب‌ترین مباحث این کتاب با عظمت را تشکیل می‌دهد. نماز، نخستین حکم الهی بود که چند روز پس از بعثت پیغمبر خاتم، حضرت محمد بن عبد اللَّه صلی اللَّه علیه و آله و سلم توسط جبرئیل امین از جانب خداوند صادر گردید و پیغمبر با تعلیم پیک وحی، آن را معمول داشت. بدین گونه که پیک وحی الهی، جبرئیل امین، چند روز بعد از آن که پیغمبر به مقام نبوّت رسید، برای دومین بار بر آن حضرت نازل گردید و آبی از آسمان آورد و طریقه وضو گرفتن و نماز گزاردن و رکوع و سجود را به پیغمبر آموخت.

بنا بر این، نماز این فریضه بزرگ الهی و عالی‌ترین فرمان خداوند عالم که بهترین حالت یک انسان با ایمان و بنده خدا در پیشگاه الهی است، نوبر احکام اسلام است و از همین‌جا نیز باید قدر آن را دانست و به اهمیت آن پی برد.


نماز در نظر علی (علیه السلام)

حال علی علیه‌السلام به هنگام نماز چنان بود که در یکی از جنگ‌های تیری به پای آن حضرت اصابت کرد و هر چه کردند نتوانستند آن را در آورند. چون خبر به پیغمبر دادند فرمود بگذارید علی مشغول نماز شود سپس تیر را از پای او در آورید زیرا علی (علیه السلام) در آن هنگام، چنان محو تماشای جمال حق است که کاملاً از خود بی خود می‌شود. چنین کردند و تیر را از پای علی (علیه السلام) در آوردند و او متوجه نشد، و زمانی به خود آمد که از نماز فراغت یافته بود، و آن گاه در خود احساس درد کرد:

 


برچسب‌ها: جایگاه نماز و کار از دیدگاه امام علی (ع) , نماز , کار,
 

چهار شنبه 2 فروردين 1391

 

ادامه مطلب


اثرات گناه بر روی روح و جسم آدمی از دیدگاه روایات

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


اثرات گناه بر روی روح و جسم آدمی از دیدگاه روایات


امروز یکی از دلائل معصومیت بر باد رفته انسان! و فرو شدن در منجلاب نیستی! وسقوط از انسانیت! وبه درجه پایین‌تر از حیوانیت رسیدن! و از دست دادن لذات معنوی! و خاکستر کردن عمر! و افتادن به ورطه متعفن گناه! ودر آخر به وا اسفا رسیدن! وتا ابد مخلد ماندن در عذاب الهی! همه وهمه! به خاطر جهل به اثرات گناه می‌باشد؛ لذا در این مقاله با استعانت از روایات معصومین (ع) به گوشه ای از آثاربرخی گناهان توجه گردیده است تا شاید دلهایمان را بیدار گرداند.


این را باید دانست:که پاره ای از گناهان دائمیه هستند، انسان چه بیدار باشد! چه قائم باشد! چه راکع، چه ساجد! متصل برایش گناه نوشته می‌شود وخلاصه برای هر نفس زدن برای انسان گناه ثبت می‌گردد و آن‌ها سه قسم است: 1- گناه فعلیه 2- گناه ترکیه 3- گناه قلبیه.
1- گناه فعلیه: مانند نگهداری عین غصبی از مال مسلمان، خوردن میراث، دروغ، ظلم، غیبت، تهمت و سخن چینی و...
2- گناه ترکیه: مانند ترک واجبات (اگر کسی عمل واجبی را ترک کند متصل برایش گناه نوشته می‌شود تا آنکه آنرا به جا آورد و این نوع معاصی حد و وصف ندارد)
3- گناه قلبیه: مانند ریا، حسد، کینه، عداوت، بد بینی (1)

آثار گناه: سیاهی دل


برچسب‌ها: اثرات گناه , گناه,
 

چهار شنبه 2 فروردين 1391

 

ادامه مطلب


مطالب گذشته

·

حجاب ارسال در : 1398/11/18 19:15

·

آیامیدانید ...؟ 4 ارسال در : 1398/05/10 20:26

·

آیا در قرآن برای راهپیمایی هم آیه داریم؟ ارسال در : 1398/05/01 16:02

·

دعوت مراجع تقلید برای حضور در راهپیمایی روز قدس ارسال در : 1398/05/01 15:58

·

دو شبکه ماهواره ای فارسی زبان که در شب اربعین سنگ تمام گذاشتند!+ تصاویر ارسال در : 1398/04/29 18:37

·

روابط دختر وپسر از دیدگاه قرآن ارسال در : 1398/04/29 18:31

·

شباهت نظر رهبر انقلاب و پناهیان در مورد فرج و تحول در جهان ارسال در : 1398/04/28 16:50

·

داستان اراده محکم و همت بلند یک دختر ارسال در : 1398/04/23 17:18

·

داستان جالب عابد و سگ ارسال در : 1398/04/23 17:17

·

عشق واقعی... ارسال در : 1398/04/23 17:15

·

حکایت حمایت از حامیان حضرت علی(ع) ارسال در : 1398/04/23 17:09

·

عابد و شیطان ارسال در : 1398/04/23 17:08

·

تمنا ارسال در : 1398/04/23 17:07

·

تلخ ارسال در : 1398/04/23 17:05

·

چهار سخنی که زاهد را تکان داد! ارسال در : 1398/04/23 17:00

·

ماجرای امید بخش ترین آیه قرآن ارسال در : 1398/04/23 16:55

·

شیطان و فرعون ارسال در : 1398/04/23 16:52

·

داستان جالب بهلول و شکستن سر استاد ارسال در : 1398/04/23 16:34

·

حکایت آن درخت ارسال در : 1398/04/23 16:27

·

حدیثی زیبا ارسال در : 1398/04/20 18:16




لطفا برای بهبودی وبلاگ نظر بدهید و اگر مطلبی دارید که مفید است به abdekhodam@yahoo.com ایمیل کنید تا با نام خودتان در وبلاگ درج شود ، با تشکر ، یا علی .



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تحفۀ هوشیاری و آدرس tohfeyehushyari.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








>